Att hitta rätt produkt till rätt pris är idag inte längre speciellt svårt. Tack vare alla kommunikationsframsteg som internet har fört med sig går det nu för vem som helst att hitta de bästa erbjudandena inom så gott som alla produkt och tjänsteområden som finns.
Nyhetsbrev
Om du har en favoritbutik så har de säkerligen ett nyhetsbrev. Nyhetsbrev har idag blivit ett av de främsta sätten som e-handlare marknadsför sig på. Värdet i formatet ligger i att listan med mottagare endast är de som har visat ett intresse för just deras produkter. För dig som konsument så får du även ett otroligt värde i det hela genom att du blir en av de första som får reda på eventuella erbjudanden de har. Ofta så släpper försäljarna även unika koder som endast den lilla skara som använder nyhetsbrevet får kännedom om.
Sociala medier
Sociala medier så som Facebook eller Twitter används på många sätt precis som nyhetsbreven. Dessa plattformar erbjuder företagen en möjlighet att ha en direkt kanal för att kommunicera med dig som kund samt för dig en möjlighet att snabbast ta del av deras specialerbjudanden.
Samlingssajter
Inom många branscher så finns det speciella sajter som sammanställer alla de just nu bästa erbjudandena samt annat information som kan vara bra att ha. Inom Betting och Oddsbranschen så hittar vi sajten Tippat.se som hjälper oss som kund att både välja rätt spelbolag och rätt lag att satsa på. Sök via Google för att hitta en liknande sajt inom området just du är intresserad av.
Fråga
Precis som i fysiska butiker så skadar det inget att fråga. Att maila, ringa eller chatta med företag som säljer en vara kan leda till att du till exempel får tag i en demovara till riktigt bra priser.